fbpx

Werkwijze: Stap voor stap naar een gezond gewicht

Stap 1

Kennismakingsgesprek

Tijdens het (telefonische) kennismakingsgesprek maken we kennis met elkaar en kijken we of ik iets voor je kan betekenen.

Stap 2

Intakegesprek

Als je besloten hebt om de uitdaging aan te gaan, maken we een afspraak voor een intake/informatiegesprek. Ik zal je dan vragen een intakeformulier in te vullen en terug te sturen of mee te nemen naar het 1ste gesprek. Bij het intake/informatiegesprek bespreken we je leef- en eetpatroon. Je wordt gewogen, je BMI bepaald, je vetpercentage en tailleomvang gemeten. Ik vraag je dan om een aantal dagen een voedingsdagboek bij te houden waarin je aangeeft wat je zoal eet op een dag gedurende minimaal twee doordeweekse dagen en twee dagen in het weekend. Om te zien wat er goed gaat en wat er beter kan. Onderdeel van het intakegesprek is het bepalen van een realistisch streefgewicht en een realistische streefdatum.

Stap 3

Bespreken van jouw persoonlijke plan van aanpak

Naar aanleiding van de analyse van jouw voedingsdagboek bespreken we in het volgende gesprek een plan van aanpak dat aansluit bij jouw persoonlijke situatie. Ik laat je zien wat gezonde voeding is en hoe jij dit kunt gaan toepassen. Ik help je een duurzaam leef-en eetpatroon te ontwikkelen, waarmee je het door jou gewenste doel kunt bereiken en behouden. Als BGN-gewichtsconsulente begeleid ik cliënten volgens de richtlijnen Goede voeding (Schijf van 5) van de Gezondheidsraad.

Stap 4

Vervolgafspraken

In de volgende consulten van circa 20 minuten bekijken we samen de voortgang van het afvallen. Ze dienen ook als een stok achter de deur. Indien nodig kunnen we eventuele aanpassingen bespreken. Je gewicht, je BMI, je vetpercentage en je taille omvang worden gemeten. Ook geef ik je informatie en diverse tips op het gebied van voeding, variaties, eetgedrag, omgaan met jouw valkuilen en beweging die je helpen om je doel te bereiken. Alles om het afvallen zo lekker, gezond en makkelijk mogelijk te maken.

Stap 5

Streefgewicht bereikt

Als je het streefgewicht hebt bereikt, is het van belang dat je het streefgewicht behoudt. Je hebt gezonde voedingsgewoonten aangeleerd die je voor een terugval behoeden. Na het behalen van je streefgewicht kunnen we nog een aantal vervolgafspraken afspreken als stok achter de deur om door te gaan om het geleerde in de praktijk te brengen.

Los voedings-leefstijladvies
Heb jij vragen over voeding? Wil jij afvallen, maar weet je niet precies hoe je dat het beste kunt aanpakken? Ben je benieuwd of jouw eet -en leefstijl gezond is? Maak dan een afspraak voor een voedingsadvies. Ik zal je vragen om 3 dagen een voedingsdagboek bij te houden. Aan de hand van de analyse daarvan bespreken we jouw eet-en leefstijl. Ik zal je dan laten zien waar je eventuele aanpassingen zou kunnen maken. (Ca 1 uur)

Bedrijfspresentatie: Gezonde Leefstijl en voeding  
Wat houdt een gezonde leefstijl in? Hoe bereik je een gezonde leefstijl. Welke voeding is gezond en wat niet? Welke voeding helpt je om fit en vitaal te zijn? Wat is de beweegnorm? Wat moet je doen om een gezond gewicht te bereiken en behouden. Tijdens deze presentatie leer je alles over de fabels en feiten van afvallen en gezonde voeding. 
Liever een spreekuur of workshop? Vraag naar de mogeijkheden

Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact met mij op! Tel: 06 15417718